Retur- och Avbokningspolicy

Inte nöjd med din beställning?

Vi vill gärna veta hur vi kan bli bättre!

Du kan returnera din beställning inom 14 dagar efter mottagandet, oanvänd, eller skicka oss ett foto som visar att produkten är defekt. Vi kommer att bekräfta fotot, och i de flesta fall kan vi lösa ditt problem utan att behöva ge en återbetalning. Vi garanterar att dina pengar återbetalas till ditt konto inom fem arbetsdagar efter att vi har mottagit din retur, eller efter att vi har bekräftat fotot via vår kundtjänst.

Viktigt: Skönhetsprodukter och varor som köpts under reor eller andra rabatter kan inte returneras.

Returer via post

Du har upp till 14 dagar efter att du mottagit din beställning för att byta en produkt till en annan storlek/färg eller begära en återbetalning om den levereras till ett paketcenter nära dig.

1. KONTAKTA OSS: info@varenda.se

Kontakta oss först via e-post för att få returadressen. Eftersom vi har olika distributionscenter behöver vi avgöra från vilket center ditt paket skickades baserat på orsaken till returen.

2. BIFOGA LEVERANSLAPPEN

Packa produkten så säkert som möjligt i originalförpackningen och bifoga en lapp med ditt ordernummer. Som avsändare ansvarar du för returförsändelsen. Därför bör du alltid be DHL om en spårningskod när du returnerar paketet. Efter att du skickat paketet, kontakta oss via info@varenda.se om du vill ha en återbetalning eller en annan storlek/färg. Observera: Vårt huvudkontor ligger i Kina. Var medveten om att du måste skicka tillbaka paketet till vår leverantör (som är baserad i Asien) vid retur.

3. FRAKT

Gå till närmaste paketcenter (postkontor eller paketbutik) och skicka tillbaka ditt paket.När produkten anländer till vårt lager kommer storleken/färgen att justeras så snart som möjligt, eller en återbetalning kommer att arrangeras.

Avbokningar

För att avboka en beställning, kontakta oss omedelbart via info@varenda.se. Om du avbokar ditt köp inom 24 timmar kan vi obetingat återbetala dina pengar. Annars måste varorna returneras till oss så snart du har mottagit dem.

Fraktkostnader

Det är kundens ansvar att betala eventuella fraktkostnader vid retur av en produkt. Dessa kostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning för ditt köp dras fraktkostnaderna av. Tiden det tar att få din utbytta produkt beror till stor del på var du befinner dig. Vi rekommenderar alltid att använda en spårbar frakttjänst eller fraktförsäkring!